18 Temmuz 2008 Cuma

çareSİZ

Bu sefer futbol yazmak istemiyorum. Ya da herhangi bir spor dalı... Kardeş serbest kürsümü burası diyenlere ( okuyan varsa ) canım sağolsun diyorum.

Hayata dair herşey diye bir kitap vardı galiba ve çok düşünmüştüm. Hayatın herşeyi nasıl tanımlanır ki diye. Nedir hayat ? Nedir hayata dair olanlar? Yaşanmamışlıklar etkiler mi hayatı ?

Hayat sevgiyle yaşanır diyor kimileri, peki hayatı nefretten beslenenler ? Hayat saflıktır ! Peki ya köy kurnazları, kan emiciler, ucuz popülist politikalarla insanların ve insanlığın geleceğini satanlar?
Peki ya onlara kananlar! Küçük çıkarları uğruna çocuklarının geleceğini satanlar. Ne çok severdim oysaki dünya bize atalarımızdan miras kalmadı lafını. Bende sonra tufan mantığıyla bir akrep gibi kendini sokanlar.
O zehrin etkisiyle kıvrananlar ve belki de mutlu olanlar. Mutluluğu sadece bu andan, kendilerinden ve küçük dünyalarından ibaret sananlar.
Bir şiir bile okumadan, bir tiyatroya bile gitmeden benim haklarımdan çalan ama benim geleceğim için benle eşit hakka sahip olanlar.
Hakkı, hukuku kendilerinden ibaret sayanlar, ben yaptım oldu diyen, utanmayan ve sadece korkanlar...
Adaleti eski bir futbol takımı, diplomayı eğitim, arabayı cinayet aracı, kuralları başkası için, rüşveti hak sananlar...

Dünyayı sevin desem kaç yazar ki size. Güzel insanlar olmak önemli desem kaç yazar ki size. 
İnsan olmak önemli desem, insanlık desem, evrensellik desem, sevgi - saygı desem kaç yazarki size.

Yine de sizin için bile güzel insanlar adına kötü şeyler dilemeyeceğim sizin için. Hayat sizi hiç bir an çaresiz bırakmasın. Çaresiz kalmak en kötüsü belki de.




Hiç yorum yok: